Kan ook warm worden hier in het regenseizoen - Reisverslag uit Libreville, Gabon van Fabian Wie - WaarBenJij.nu Kan ook warm worden hier in het regenseizoen - Reisverslag uit Libreville, Gabon van Fabian Wie - WaarBenJij.nu

Kan ook warm worden hier in het regenseizoen

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg Fabian

16 Oktober 2010 | Gabon, Libreville

Eindelijk echt een heerlijke nachtrust gehad, maar dan heb je weer last van spierpijn. Toch te fanantiek bezig geweest in de gym hier. Wat je na een uur trainen allemaal niet kan voelen in je lichaam waarvan je niet eens wist dat die spieren bestonden!

Vandaag weer lekker de hele dag aan het werk geweest. 0700u stonden de 2 mannen al op de stoep bij het Trainingcentre. Een van de 2 kwam erg bekend voor. Abdahllah, die we 2 dagen ook al op training hadden kwam voor de 2e keer terug! Moet je nagaan, eerst behoorlijk terughoudend, maar het enthousiasme waarmee die nu binnen kwam zetten, maakte de hele dag eigenlijk al goed. Zo mooi om te zien hoe sommige locals hier blij zijn met ons. EN TERECHT!!
Ook de andere chauffeur die erbij was een erg fijne vent. Heel proffessioneel en wist al erg veel op het gebied van defensief en vooral verstandig rijden. Dan wordt het voor mij toch al een beetje lastig om vervolgens echt de kleine kneepjes van het vrachtwagen rijden, laden, voorbereiden, en alle handelingen etc, verder over uit te weiden. Ben dus echt heel erg blij met mijn waarde collega Stijn, die op dit gebied werkelijk een kei is. Zo hebben we met name de wijze van af,-en aankoppelen met de trailers bekeken, maar vooral ook dieper ingegaan op de technische staat van trekker en aanhanger. Zo waren we al gauw 3 uur verder, want je wilt niet geloven (zeker vergeleken hoe de transportsector vrachtwagens in NL voor mekaar is) met wat voor materiaal, en dan helemaal de ladingen die er soms op liggen er hier gereden wordt op de hobbelige, slechte wegen. Aanhangers geconstrueerd voor max 45t waar gewoon zonder blikken of blozen meer als 100t op geladen wordt. Echt ongelooflijk hoe dat goed kan gaan!! Dat zegt in principe al heel wat over de kennis en kunde van de chauffeurs die met dit soort gewichten op pad gaan. En niet voor kleine stukkies he, soms wel 100 tot 600!! kilometer!!
Zo leren de mannen dat de manier van werken zoals dat nu gebeurd leidt tot meer onveilige situaties en met name onnodige keiharde slijtage van het materiaal.

Smiddags een chauffeur van de brandweer op training gehad, dat was maar 1 kandidaat...en ook hier kwamen we weer achter de makke van Afrika. Ongelooflijk hoe die gasten hun werk hier moeten doen. Moet wel gezegd worden dat dat niet vaak gebeurd aangezien er weinig vuurtjes. Maar das maar goed ook aangezien er maar beperkte capaciteit is. Ook hierover kan ik zeker een A4tje of 6 volkalken, maar dat zal ik jullie nog even besparen:P

Wat wel heel jammer is, een van de kraanchauffeurs die we gister op training hebben gehad, heeft gisternacht een ongeluk gehad op een klim van een heuvel, met zijn 45t wegende voertuig. Gelukkig geen gewonden, maar wel een kraan achteruit geparkeerd in de berm en naar alle waarschijnlijk volledig afgeschreven. Waarschijnlijk kunnen we morgen even gaan kijken. Stijn en ik hebben overigens een heeeeeeeel goed idee hoe dit ongeluk is ontstaan, maarja...zo ga je wel twijfelen aan het nut van het werk wat je hier doet!

Aangezien we smiddags maar 1 kandidaat hadden, lekker optijd gestopt, uurtje of 1600 en zijn we zelf even met ons pick-uppie wezen verkennen in Rabi. Uiteraard als we zelf rijden zijn we netjes en respecteren we de snelheidslimiet van 40km/u !@#!@$#@%$@#@$!!! Maar als dat begint te vervelen, dan moet je je toch op een andere manier vermaken. Hup, 4 wiel aandrijving uit en maar laten glijen dat ding...of dan moet je Stijn hebben. Heey dat lijkt op een weg die ze vroeger gebruikte, laten we eens kijken :P Heerlijk!

Ook tot nu toe iedere dag wel weer een ander wild dier gezien. So far; Antiloop, Olifanten, Varaan, Buffalo's en vandaag dan een heuse kroko (alleen geen camera zo snel paraat kunnen krijgen). Dus op het lijstje staan nog de Boa, zwarte panter en schropioen (willen we die wel tegenkomen??)

Jullie horen het, kommaarop met de volgende zonopkomst:D


  • 16 Oktober 2010 - 21:04

    Mario:

    Ey ouwe rakker
    Hoesie daar in het oerwoud ?
    Hiero is het regenachtig:D
    Je verhaal is indruk wekkend
    Ik ga je blijven volgen

    Groeten daaro:D

    Gr. Vn je broertje

  • 16 Oktober 2010 - 21:20

    Jebroer:

    Maatje, leuk je te horen man! Doet me goed!! Doe zeker ook de groeten aan je familie en zekerz je broer. Bellen is 3 en een halve EU per minuut, smse ongeveer de helft! MEt do moet ik dat noodgedwongen omdat ze der Skype niet aan de gang krijgt, ik msn niet kan downen hier maargoed. Uiteraard had ik jullie graag hier gehad, maar ik doe me best om voor ons alle te genieten hier:D zit al op een fotootje of 500 na 4 dagen :P

    Hou me op de hoogte broertje, Peace, George of the jungle

  • 17 Oktober 2010 - 11:27

    Christine:

    Moet wel lachen om de manier hoe je beschrijf wat je mee maakt...heel levendig! Misschien overbodig want mijn NL is ook niet optimaal, maar let op fouten!!! ik denk dat je wel naar je zin heb dus, ga maar zo door, lieverd! Wij gaan morgen weer terug naar Nederland als het lukt, want alles staakt weer in Frankrijk dus misschien wordt het moeilijk om te tanken...we'll see. Kuskus.

  • 17 Oktober 2010 - 11:40

    Christine:

    Fabian essaie de faire plus de photos et ou de vid'eos si tu peux... cela faity dr^ole de te voir au volant d' un camion! Biz

  • 17 Oktober 2010 - 13:46

    Noekieee:

    Hello mijn waarde broer/aka king Louis!
    wat een prachtige verhalen, ik zit met een brede smile op mn gezicht te lezen! zo te lezen heb je je gelijke wel gevonden in Stijn, als jullie jezelf maar heel houden in die bushbush;) Die auto maakt toch nix meer uit als ik het zo lees;)..Zoals mama zegt: graag meer foto's, echt top zijn ze! En ik heb nog wel wat voor op je lijssie beesten: black mambe(!:P), en een luipaard..Voor de laatste zul je echt je best moeten doen, maar dat is een van de mooiste beesten die je kan tegenkomen en erg schuw!..
    je mooie spelfoutjes neem ik graag voor lief, alleen ik stuur de site nog naar Suzie door dus berg je maar alvast voor de pro-blogger;)..

    Dikke koeszzzz, je zussie

  • 17 Oktober 2010 - 14:59

    Suzie:

    Fib!
    Noek stuurde je site door en wat kan ik dan anders dan even een kijkje nemen..? ;-) Het is aanstekelijk om over je avonturen te lezen, moet ik zeggen..

    Je mist ONTZETTEND veel hier, moet ik zeggen.. Acht graden, winters aandoend briesje, eenden in de tuin, mensen op de fiets. Kortom: same old, same old..

    Fib, geniet van je tijd daar! (I know: overbodig advies..) en tot snel!

    Dikke kus,
    Suzie

  • 18 Oktober 2010 - 16:02

    Je Meissie:

    ik wil een nieuwe blog lezen!
    en snel een beetje aub:D
    zit al 2dagen vol spanning te wachten!!

    xxxxx(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gabon, Libreville

DDT voor de gabonese trukkers

Recente Reisverslagen:

04 November 2010

Blij met marrokanen?!?!

01 November 2010

Voor de fans

30 Oktober 2010

Another Big one

26 Oktober 2010

1e werkdag Gamba

25 Oktober 2010

GamBAH!!
Fabian

Defensive Driving Training in Gabon

Actief sinds 13 Okt. 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 17116

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2010 - 08 November 2010

DDT voor de gabonese trukkers

Landen bezocht: